BARD – »BARD«
USPEŠNA TISKOVNA KONFERENCA IN KONCERTNA PREDSTAVITEV PLOŠČE »BARD« ZASEDBE BARD ALEŠA ČEŠNOVARJA
Včeraj, v sredo, 15. januarja 2014 je v dvorani Komuna Kina Šiška potekal krajši koncert in tiskovna predstavitev plošče »Bard« zasedbe Bard, ki jo je ustanovil nekdanji ustanovni član zasedbe Niet Aleš Češnovar. Plošča je bila izdana konec lanskega leta, pod neprekosiljivo producentsko taktirko Boruta Činča, pri snemanju plošče pa so sodelovali številni priznani domači glasbeniki. Plošča, ki prinaša 11 svežih, glasbeno in povečini tekstovno avtorskih skladb, je opremljena tudi z zajetno knjižico besedil in fotografijami tudi v svetu priznanega slovenskega fotografa Roberta Hutinskega. Bard je novo ime na slovenski glasbeni sceni in v ta prostor prinaša svežino, drugačnost in svojstveno sporočilnost. Na dogodku je pred zbranimi mediji in občinstvom ploščo predstavil s svojo zasedbo, v kateri sta poleg njega Nataša Zamida (bobni) in Yurij Baron (bas kitara), ko so zaigrali 5 skladb, po temu pa je sledila sproščena tiskovna konferenca, ki jo je vodil »izštekani« Jure Lonygka. Skozi sproščeni pogovor in interakcijo z novinarji sta zgodbo nastanka plošče predstavila »Bard« Aleš Češnovar in producent Borut Činč.
Avtor pesmi je eden treh ustanovnih članov skupine Niet – Aleš Češnovar, ki je v novi skupini prevzel vlogo kitarista in pevca. Na plošči je sodelovalo kar nekaj znanih slovenskih glasbenikov. Vasko Atanasovski – flavta in saksofoni, Dejan Lapanja – bobni in kitara, Nino Mureškič – tolkala, Borut Činč – Hammond in kitara, Jure Kremenšek – stranski vokali, Severa Gjurin – drugi vokal, Aleš Češnovar – bas kitara, kitare in vokal. Za predstavitev plošče in nastopanje v živo so v zasedbi Bard zbrani trije glasbeniki, poleg že omenjenega Češnovarja še mlada in perspektivna ritem sekcija: bobnarka Nataša Zamida in basist Yurij Baron.
Aleš Češnovar je na plošči sam zapel glavni vokal, odigral vse bas linije, ter večino kitar. Vse pesmi na plošči so izrazito sporočilne, vsebinsko in glasbeno nekoliko drugačne od tega, kar se v slovenskem glasbenem prostoru pojavlja danes. Osnovni pristop in vodilo pri snemanju so bili preprostost, glasbeni minimalizem, naraven zvok brez odvečnih efektov in dinamika. Enostavno rečeno slikanje občutkov in emocij z glasbo.
Aleš Češnovar je poleg Igorja Dernovška in Primoža Habiča tretji ustanovni član skupine Niet nastale novembra 1983. Leta 2008 se je odzval povabilu prijatelja in soborca iz srednješolskih klopi Igorja. Sodeloval je pri združitvi novo oblikovanega benda in ponovnem prodoru le tega na domačo sceno.
Kasneje v procesu pojavljanja na odrih, ter ob ustvarjanju novih pesmi in nastajanju avtorske plošče »13« začutil, da je njegov kreativni potencial v prenovljeni skupini neizrabljen in da ne more več kaj bistveno prispevati k njenem nadaljevanju. Spoznal je, da se pogledi na glasbo in izraznost po letih mirovanja vsebinsko precej razhajajo. Sprejel je odločitev in se podal na pot lastnega glasbenega ustvarjanja.
V slabih treh letih mu je uspelo ustvariti album enajstih avtorskih skladb, ena (»Zastave«) pa je v bistvu priredba pesmi njegove nekdanje skupine Niet. Da bi dodal še malo več lirične vsebine in povdarka, si je teksta za dve pesmi “sposodil” pri Williamu Blakeu (»Auguries of Innocence« – originalen angleški tekst) in pri Francoisu Villonu (»Mali Testament«, preimenovanem v »Ljubezensko«, slovenski prevod Janeza Menarta).
Material je v letu 2013 ob pomoči nekaj odličnih slovenskih glasbenikov uspel strniti v zvočno podobo v studiu Boruta Činča,