Funky Good Time:Funk 98% + Jazz 2%
Koncert ob 20. obletnici prvega nastopa v Sloveniji
Petek, 11.marec 2016 ob 21:00
Vstopnice: Predprodaja: 24,90 €
MACEO PARKER alt saksofon, vokal
GREG BOYER pozavna
WILL BOULWARE klaviature
BRUNO SPEIGHT kitara
RODNEY ‘SKEET’ CURTIS bas
CORA COLEMAN DUNHAM bobni
MARTHA HIGH vokal
DARLIENE PARKER vokal
Maceo Parker: njegovo ime je sinonim za funk, njegovo glasbeno poreklo je brezhibno, njegova skupina je najbolj ‘’našponana’’ funk zasedba na svetu. Znano je, da je Maceo igral z vsemi velikimi izvajalci funka – začel je z Jamesom Brownom in spominja se, da se je ob njem počutil kot bi ‘’prišel na univerzo’’. Sledilo je sodelovanje pri projektu Mothership z Georgeom Clintonom, danes pa je aktualna njegova prisotnost na turnejah s Princem. Predstavlja živo vez z zgodovino funka, povezuje jo v zlato nit, ki nas pripelje do jedra te plesne glasbe.
‘’Vse ti prihaja naproti, Maceo,’’ je zaključil članek v reviji DownBeat iz leta 1991, na začetku njegove solo kariere. Ljubitelji funk glasbe so Macea poznali kot spremljevalnega glasbenika, resnično pa so ga cenili predvsem v krogih funk poznavalcev. V zadnjih dveh desetletjih je Maceo Parker užival v eksplozivni karieri in zgradil novo kraljestvo funka – svežega in stilsko pestrega obenem: spretno krmari med James Brownovim soulom iz 60-ih in George Clintonovim freaky funkom iz 70-ih let in ob tem raziskuje še mehkejše jazz in hip-hop melodije.
V preteklih letih je sodeloval z mnogimi velikimi glasbeniki, med njimi so: Ray Charles, Ani Difranco, James Taylor, De La Soul, Dave Matthews Band, The Red Hot Chilli Peppers, Medesky Martin and Wood … Njegov brezčasni zvok mu očitno zagotavlja nove oboževalce tudi med mlajšo populacijo.
Skoraj nemogoče je ločiti, kdo se je pojavil prej: Maceo ali Funk. Osupljivi ‘’P-funk’’ Parker se je svojih legendarnih zvokov lotil že v 60-ih, ko sta z bratom, bobnarjem Melvinom, vstopila na trendovski soul funkovski vlak Jamesa Browna in James je kmalu skoval prepoznavno solo napoved: ’’Maceo, I want you to Blow!’’ Večina muzikologov priznava, da so prav ti člani ustvarjalno plodne zasedbe iz obdobja Jamesa Browna zgodnji pionirji sodobnega funka in hip-hopa; so avtorji ritmov, h katerim se vedno znova vračamo še danes.
Maceo se je razvijal in skoraj 20 let deloval kot povezovalno jedro James Brownove enklave – s svojim prepoznavnim slogom je pomagal definirati Jamesovo zvrst funka, in fraza ’’Maceo, I want you to Blow!’’ je postala del žargona. Njegove skladbe še danes spadajo med bolj uporabljane in posnemane ritme, preprosto zaradi njihovega edinstveno kvalitetnega zvoka. Maceo se je v 70-ih osamosvojil od Botra Jamesa in z nekaj kolegi iz James Brownove zasedbe ustanovil skupino Maceo and All the Kings Men. Oba albuma iz tega obdobja se tudi po treh desetletjih od izida še vedno nenehno ponatiskujeta. Maceov prvi mentor je bil njegov stric, vodja lokalne skupine The Blue Notes. Tako so trije Parkerjevi, bratje Maceo, Melvin in Kellis (kasneje je postal profesor prava v razvedrilnem sektorju na kolumbijski univerzi), ustanovili zasedbo Junior Blue Notes. Ko je bil Maceo v 6.razredu, jih je začel njegov stric voditi s seboj po nočnih klubih, kjer je nastopal, juniorjem pa je dovolil igrati med premori. To je bila Maceova prva izkušnja na odru in tu se je rodila njegova ljubezen do nastopanja, ki je sčasoma le še rasla in postajala močnejša. Med odraščanjem je Maceo občudoval saksofoniste, kot so David ‘Fathead’ Newman, Hank Crawford, Cannonball Adderley in King Curtis. ”Bil je obseden z Rayem Charlesom in njegovim ansamblom, še posebno s pihalci.” Pri petnajstih je Maceo razvil svoj edinstven slog igranja tenor saksofona: ”Razmišljal sem o tem, da Maceo Parker igra kot Charlie Parker, nato pa sem pomislil, zdaj pa Maceo Parker igra kot Maceo Parker; kakor bi me poslušali mladi saksofonisti in posnemali moj slog igranja.” In tako se je rodil dobro znani ‘Maceo Sound’ . Sredi 70-ih je začel sodelovati z Georgeom Clintonom in igral v različnih variacijah zasedb, kot sta Funkadelic in Parliment, ter z legendarnim Bootsyjem Collinsom. Takrat je sodeloval z vsemi osrednjimi figurami funk glasbe: od osupljivih nastopov z Jamesom Brownom do sodelovanja pri projektu Mothership. Bil tako blizu pri nastajanju sodobnega funka, kakor je sploh mogoče – s svojim brezhibnim slogom je takrat bil in postal del glasbene zgodovine.
Leta 1990 je Maceo dobil priložnost, da se osredotoči na lastne projekte. Izdal je dva uspešna solo albuma: ‘Roots Revisited’ (ki je bil leta 1990 kar 10 tednov pri vrhu Billboardove lestvice) in ‘Mo’ Roots’ (1991). A šele Macejev tretji, leto kasneje v živo posneti solo album ‘Life on Planet Groove’ je zatresel tla in zelo kmalu pristal med najbolj priljubljenimi albumi vseh ljubiteljev funka. ‘Planet Groove’ je navdušeno sprejela mlajša, pretežno študentska populacija, in njegovi frazi ‘2% Jazz, 98% Funky Stuff’, je vdahnil življenje. Pričelo se je obdobje Maceovih odmevnih turnej z vrhunsko in močno zasedbo, ki je občinstvom po vsem svetu ustregla z nepozabnimi nastopi: ”Čutim, dolžnost, da kot umetnik potujem v čim več krajev, posebno, če si ljudje to želijo.” Na oder ne pride ogrnjen v dolgo žametno ogrinjalo, ne nastopa z ogromnim spremstvom, najpomembnejša je njegova glasbena duša, ki jo razgali vsakič, ko pihne v svoj inštrument.
Po več letih delovanja kot vodja glasbene zasedbe na nagradah Fundacije za ”Rhythm and Blues”, je leta 2003 Maceo prejel prestižno ”Pioneer Award” za izjemne dosežke kot spremljevalni glasbenik v R&B žanru. Albumi ‘Funk Overload’, ‘Dial M-A-C-E-O’ in ‘Made by Maceo’ so že ob izidu pristali med top štiridesetimi na vseh evropskih lestvicah. Na albumu ‘Dial M-A-C-E-O’ gostujejo priljubljena folk glasbenica Ani DiFranco, Prince ter James, a ne ta, ki ga običajno asociiramo z Macejem, temveč James Taylor. Za razliko od tega, pa je album ‘School’s In’ iz leta 2005 poln funkovskih ritmov v vseh niansah. V začetku leta 2007 se je Maceu ponudila sanjska priložnost: igrati z orkestrom. Z WDR Big Band iz nemškega Kölna, grammyevimi nagrajenci, je izvedel v živo serijo nastopov, posvečenih Rayu Charlesu, ter izdal album teh posnetkov z naslovom ‘Roots and Grooves’, kjer igrata tudi Dennis Chambers in Rodney ‘Skeet’ Curtis. Album je pri kritikih požel velik uspeh.
Vir: Cvetličarna Ljubljana