Mesec brezplačnih koncertov:
BEŽIGRADFEST, od 1. do 30. 6. 2013, ob 21.00,Novo poletno prizorišče v Cvetličarni, Ljubljana
BEŽIGRADFEST – BOGAT ZADNJI TEDEN MESECA BREZPLAČNIH KONCERTOV:
HAMO & TRIBUTE TO LOVE, SELL OUT,
DEMOLITION GROUP, NEISHA
IN FAKE ORCHESTRA
Pred nami je končnica 1. festivala Bežigradfest, ki poteka cel junij v prenovljenem ljubljanskem klubu Cvetličarna na poletnem prizorišču in v klubu. Minuli teden nam je postregel z izvajalci, kot so Zmelkoow, HeaveniX Res Nullius, Zlatko, Tinkara Kovač in drugi. Končnica festivala, ki je za obiskovalce brezplačen in poteka prav do zadnjega dne v juniju, je tudi zelo bogata, saj ponuja pester nabor domačih izvajalcev. Že nocoj boste lahko slišali zasedbo Hamo & Tribute to Love, jutri Sell Out, vikend pa je rezerviran za Demolition Group (petek, 28. 6.), Neisho (sobota, 29. 6.), festival pa se bo zaključil v nedeljo, 30. 6., z odlično zasedbo Fake Orchestra. Dobrodošli na zadnje dni Bežigradfesta, vrata so vam nastežaj odprta, pijača pa je – kot vedno – hladna!
HAMO & TRIBUTE TO LOVE
Sreda, 26. junij 2013
Zasedba Hamo & Tribute 2 Love je nastala leta 2006; njeno članstvo ostaja od začetka nespremenjeno, leta 2013 pa se ji je pridružil še legendarni kitarist Matej Mršnik. Fantje igrajo blues, soul in klasični rock.
Skladbe s slovenskimi besedili ob tem učinkujejo kot nadgradnja; so točke, na katerih je zasedba Hamo & Tribute 2 Love našla intenziven stik z aktualno slovensko publiko in njenim vsakdanom. Skladbi »Vija Vaja Ven« ter »Gremo se Igrat Boga«, ki sta bili predlani in lani radijski uspešnici, predstavljata družbenokritično ter (globalno) mirovniško noto. »Rožice« so zadnji, aktualni singel, nosilna skladba ob izidu plošče “2″ (april 2013).
Skladbe sta večinoma zasnovala Matevž Šalehar Hamo ter klaviaturist Jani Baš, kompozicijsko in aranžersko pa so bile dodelane s sodelovanjem vseh članov skupine Hamo & Tribute 2 Love.
Hamo & Tribute 2 Love koncertirajo na klubskih in festivalskih odrih; med odmevnejšimi nastopi so serija (razprodanih) koncertov v “matičnem” ljubljanskem rokenrol klubu Orto Bar ter nastopi na velikih odrih Rock Otočca, Lenta, Cankarjevega doma, Kina Šiška, Škisove tržnice, Majskih iger …; osvojili so tudi že publiko na največjem evropskem motorističnem festivalu (Harley Davidson) v Beljaku (Avstrija) ter v kultnem zagrebškem (Hrvaška) jazz in blues klubu Purgeraj.
SELL OUT
Četrtek, 27. junij 2013
Začetki delovanja ska-punk-reggae skupine Sell Out iz Kočevja segajo v leto 2001. Nekaj časa so pred tem delovali pod imenom ”No Comment”, zatem pa je v skupini prišlo do nekaj kadrovskih sprememb, pridružila se jim je brass sekcija, klaviature ter tolkala in pričelo se je novo poglavje, imenovano Sell out, ki danes uspešno razgreva občinstva po Sloveniji in sosednji Hrvaški. So ska-punk-reggae glasbena skupina iz Kočevja. Poznani so po svojih energijsko nabitih in poskočnih nastopih v živo. Ob 10-letnici delovanja so izdali dolgo pričakovani dvojni album “The Best of Sell Out 2001-2011”. Sell out šteje kar devet članov, saj poleg basista, pevca, bobnarja in dveh kitaristov zažigajo še dva pihalca, klaviaturist, bobnar in tolkalec.
DEMOLITION GROUP
Petek, 28. junij 2013
Demolition Group so ustanovljeni leta 1985 kot frakcija, širitev in nadaljevanje dela njihove praskupine Gast’r’bajtr’s (ustanovljena 1983, najbrž prva skupina v vzhodni Evropi, ki je izdala LP album pri neodvisni založbi).
Osemdeseta so Demolition Group preživeli v nenehnem eksperimentiranju znotraj obstoječih in neobstoječih glasbenih zvrsti, leta 1987 pa so s samosvojo verzijo electro-jazza podpisali diskografsko pogodbo s tedaj najmočnejšo italijansko neodvisno založbo Cruisin’Hiara in zanjo izdali dve plošči. Nato so Demolition Group, kot rezignirana skupina tik pred razpadom dokončno vzeli stvari v svoje roke in ob desetletnici skupnega sodelovanja brez visokih ciljev izdali kar dva albuma (“Bad Gag 2” ter “ Demolition Group plays Gastrbajtrs”), ki pa sta nepričakovano povzročila vrnitev skupine na slovenski glasbeni zemljevid.
Naslednji album je pod naslovom »Deep True Love« (1995) zabeležil do takrat neobičajen gledališki angažma skupine.
Album »Neovangelij« (1998) zopet koketira z drugimi umetniškimi zvrstmi. Poleg sklicevanja na gledališče ta album v največji možni meri nosi pečat celovečernega filma »Temni angeli usode«: kot pri gledališču, so Demolition Group tudi pri filmski produkciji do sedaj tesno povezani z enim samim režiserjem – Sašom Podgorškom.
Pri albumu »Bič Luč+Upanje« (2001) so Demolition Group odstopili od marsikaterega principa, ki so ga uveljavili s pomočjo svojih prejšnjih dveh albumov:
namesto menjavanja studijev in iskanja vrhunske produkcije so tokrat album v celoti posneli doma. S tem so si privoščili veliko več miru pri snemanju in s tem hkrati bistveno prečistili svoj glasbeni izraz.
Petčlansko jedro skupine (Jože Pegam, Matjaž Pegam, Bojan Fifnja, Nikola Sekulović in Goran Šalamon) deluje v vsem tem času nespremenjeni zasedbi, zato pa se za vsaka dva albuma zamenjajo bobnarja (Uroš Srpčič, Ivo Rimc, Peter Cizelj).
Po albumu »Bič Luč+Upanje« sledi za skupino krizno obdobje.
Sledi ponovni zagon skupine v drugi polovici leta 2008 s ponovno in novo pridruženima Urošem Srpčičem in Tomijem Greglom.
NEISHA
Sobota, 29. junij 2013
Neisha je javnosti bolj znana kot »mainstream« izvajalka, ki posega po lahkotnem popu in rada zahaja na področje soula, malokdo pa ve, da akademsko izobražena glasbenica (kompozicija in klavir) svoje pečate pušča tudi na področjih klasične glasbe, filmske glasbe in drugih scenskih umetnosti.
Kot samostojna izvajalka pop scene se je Neisha širši javnosti leta 2005 predstavila s klasično virtuozno klavirsko igro, odeto v plašč sodobnega popularnega zvoka. izšel kje njen prvi cd »Neisha-Neisha«.Ta je nemudoma osvojil vrhove slovenskih glasbenih lestvic. Skladbe »Planet za zadet«, »Malo tu, malo tam«, »’Maš še kje čas«, »Le kaj se skriva« in ostale uspešnice so navdušile publiko vseh starosti.
S producentom Dejanom Radičevićem na področju popularne glasbe brez predsodkov in s sposobnostjo prilagajanja esence popa & soula sledita ustvarjalni radovednosti. Lahko bi rekli, da z edinstvenimi potovanji, s katerimi zaideta globoko v bistvo sobivajočih glasbenih izrazov, bogatita lastno glasbeno govorico.
Ob številnih osvojenih nagradah in nominacijah, ji je bil vedno največjji izziv sodelovanje in ustvarjanje duetov in projektov z glasbeniki na ‘isti frekvenci’, kot so npr. Gibonni, Massimo Savić, Vlatko Stefanovski, Tokac-Dan D, Nermin Puškar, Vlado Kreslin, Zoran Predin, Terrafolk …
Album “Nor je ta svet” je izšel 15. oktobra 2007 in ohranja Neishino razpoznavno klavirsko interpretacijo. Sprehod skozi številne žanre, od popa, soula, pop rocka do melodično izpovedne lirike, je poslušalce navdušil tudi zaradi uporabe instrumentalne igre široke palete pihal, trobil, barvite ritem sekcije in godal. Polna zvočna pokrajina še vedno ohranja jasen, lahkoten in razumljiv izraz, ki skupaj z Neishino interpretacijo in pozitivno energijo pričara občutek neke nove domačnosti.
Single “Tiste lepe dni” je napovedal ploščo “Krila”, ki jo je pevka izdala leta 2010.
Pred kratkim je izdala izjemno uspešen singel za trg Slovenije, Bosne ter Srbije pod naslovom »Na raskršću sna«, kjer se predstavlja z bosanskim pevcem Nerminom Puškarjem.Tudi za Hrvaški trg je leta 2009 izdala solo ploščo pod naslovom ‘Miles away’,iz katere je prosperiral zelo uspešen singel ‘Ljubav je domino’ v duetu z Vlatkom Stefanovskim.
Od leta 2005 pa do zdaj je uspešno koncertirala tudi v državah širom po Evropi ter bila glasbena predstavnica Slovenije začasa predsedovanja Evropski uniji.
FAKE ORCHESTRA
Nedelja, 30. junij 2013
Fake Orchestra je od svojega nastanka leta 1998 eden od pionirjev predelav slovenske ljudske pesmi v bolj moderne glasbene oblike. Leta 2004 so na svoji drugi zgoščenki »Fake World« objavili nekaj takšnih predelav (»Nocoj, pa oh nocoj«, »Ružica sam bila«, »Po polju pa rožce cvetejo« …). Tej je sledil album s pomenljivim naslovom »Made in China« (2008), prav tako z nekaj slovenskimi ljudskimi pesmimi. Novi repertoar pa je skoraj v celoti sestavljen iz ljudskih napevov različnih slovenskih pokrajin. Fejki so ugotovili, da večina slovenskih ljudskih pesmi nima refrena, ampak samo kitice. To pa je idealno za funk, soul in afrobeat ter sorodne zvrsti.
V zadnjem obdobju se je pri nas pojavilo več izvajalcev, ki slovenske ljudske pesmi izvajajo v jazzovskih in rockovskih priredbah. Z novim projektom pa »Fejki« na to področje vnašajo tudi plesni element. Nekakšen Back to Roots … life before Polka and Valček.