Plesna mojstrovina, ki vzame dih:
V Ljubljani ponovno gostuje Gruzijski nacionalni balet Sukhishvili
15. april, Gallusova dvorana, Cankarjev dom
Produkcija ART PARTNER bo 15. aprila v Ljubljano ponovno pripeljala plesni biser, Gruzijski nacionalni balet Sukhisvili. Gledalce po vsem svetu navdušujejo z dih jemajočimi akrobacijami in plesnimi elementi, ki povezujejo tradicionalno folklorno dediščino z akrobatsko eleganco in sodobno plesno tehniko ter postrežejo s plesno pripovedjo zgodb o junaštvu.
Od svoje ustanovitve leta 1945 je Gruzijski nacionalni balet Sukhishvili navduševal gledalce po vsem svetu s svojo inovativnostjo in posodabljanjem tradicionalnih gruzijskih plesov. Več kot 500 turnej in več kot deset tisoč predstav, ki si jih je ogledalo več kot 50 milijonov gledalcev, je dokaz, da gre za izjemno uspešen in priznan plesni ansambel.
Video…loading
Plesalci pogosto nastopajo z meči, ščiti in drugim orožjem, njihovi gibi pa so visoko koreografirani, da pokažejo svojo spretnost, okretnost in moč. Uporaba mečev in drugega orožja v gruzijskem plesu ni namenjena poveličevanju nasilja, temveč poklonu bogati kulturni dediščini države in pogumu njenih ljudi, akrobatski elementi v gruzijskem plesu pa odražajo tudi fizične zahteve vojaškega urjenja in potrebo, da so bojevniki okretni in hitri na nogah. Akterji na odru izvajajo obrate, skoke in druge akrobatske podvige, pogosto z veliko hitrostjo in natančnostjo, da pokažejo svojo spretnost in telesno vzdržljivost.
Za ta izjemen uspeh je zaslužna družina Sukhishvili, ki že tri generacije vodi Gruzijski nacionalni balet. “Naš program se tujim gledalcem zdi kot kratek roman o Gruziji, skozi katerega spoznavajo kulturo, zgodovino in tradicijo naše države,” je povedala glavna direktorica Nino Sukhishvili, ki skupaj z umetniškim direktorjem in koreografom Ilikom Sukhishvilijem ml. danes vodi zasedbo.
Veličastnost predstave pa okronajo tudi podatki, da so nastopili na skoraj vseh svetovnih odrih – od londonske dvorane Royal Albert Hall do newyorške Metropolitanske opere. Stoječe ovacije po lanskoletni predstavi v Cankarjevem domupa se popolnoma v skladu z nastopom v milanski Scali, ko so zaradi navdušenega občinstva zaveso dvignili kar 14-krat in tako presegli rekord Enrica Carusa, ki se je moral zaradi aplavza na oder vrniti 11-krat.