Luka Nižetić je s pesmijo ‘Kalamari, Ćevapi, Kajmak, Sushi’ nastopil na festivalu melodije Jadrana, festival se je odvil to nedeljo v vrhunskem ambientuGalerije Meštrović v Splitu.
Novi singel splitskega glasbenika, tretji z njegovega prihajajočega sedmega studijskega albuma, je eksplozivna mediteranska satira, zavita v nalezljiv pop refren, začinjena z dovolj sonca, soli in samoironije, da vas z lahkoto teleportira naravnost v srce poletne sezone. Glasbo in besedilo je napisal Luka,produkcijo in aranžma pa Marko Mihaljević.
Gre za pesem, ki brez napora združuje zabavo in sarkazem ter slikovito opisuje absurdnost lokalne sezonske ponudbe, ki hkrati slavi in kritizira vse, kar se tiče poletja na Hrvaškem – od napihnjenih turističnih pričakovanj, do nenavadnih jedilnikov in norih sezonskih dogodivščin, ki se včasih zdijo, kot da bi bile režirane v nekem vzporednem vesolju.
credit | Miroslav Bago
Luka o sami pesmi pravi: »Poletje na Hrvaškem je posebno stanje duha. To je, ko pošlješ sporočilo: »ne kliči me do septembra«. Ko za zajtrk ješ kebab, za večerjo pa suši, ker »je na voljo«. Ko iščeš prostor za sedenje med 700.000 gosti, ko ti možgani vrejo, a je vseeno najboljše poletje doslej. Pismo je nastalo iz lastnih izkušenj, v Komiži, na vrhuncu sezone, z glavo v kaosu. Poletje nas vse preobrazi – tako domačine kot tujce. In jaz sem oboje. Uživam v njem in sem nor. In zato sem se odločil napisati pismo, ki se ga ne bo sram priznati. Ko je neznosno vroče, a ti je vse smešno. Ko ti gre vse na živce, a veš, da boš to pripovedoval ves čas do zime. Ko ljubiš Hrvaško, a bi raje šel za vikend v Alpe.«
Videospot za pesem je režiral Frane Pamić, avtor videospota za pesem ‘Južina’, opisan pa je kot “mediteranski trash-art”. Mešanica Montyja Pythona, Wesa Andersona in Kusturice, s prizori, ki so videti, kot da so bili posneti in režirani pod vplivom opiatov. Režiser skrbno uravnoteži tanko mejo med absurdnostjo in resnico ter ustvari videospot, ki bo zagotovo postal eden vizualno najbolj prepoznavnih v tej sezoni, o čemer Luka poudarja: “Frane je natančno zadel tisto tanko mejo med smešnim in resničnim – kjer se rjave zavese, fluorescentne kopalke in karaoke spremenijo v pop art. Vsak kader kriči o karakterju: od paradnih oblek do bizarnih detajlov, papige na rami in sončnega klobuka, ki skriva resničnost. Pa vendar – vse to je resničnost. Malo okrepljeno.”
Glavne junakinje v videospotu so igralke Tena Nemet Brankov, Lana Meniga in Lucia Stefanija Glavich-Mandarić, ki igrajo tri prijateljice, ki štoparijo na jug in iščejo sonce, morje in poletno brezskrbnost. Namesto tega se zapletejo v prenapihnjen svet karikature, turističnih stereotipov in absurda.