Ko infrardeča postane srčna zgodba.

“Kot režiser in direktor fotografije sem vedno gradil na tem, da mora biti vizualna komponenta umetniškega dela brezkompromisna, drzna, inovativna, estetsko izčiščena. In ravno odkritje novih fotografskih pristopov, ki zajemajo tudi nevidni spekter, mi je odprlo novo dimenzijo. Kmalu zatem sem postal ambasador ameriškega podjetja Kolari Vision, ki se ukvarja z modifikacijami kamer za snemanje v infrardečem in ultravijoličnem spektru.
Snemanje videospota za skupino Siddharta je imelo torej svojo predzgodbo in precej zavitih poti. Prve idejne skice sem bandu predstavil že spomladi lani, oni pa so brez oklevanja dali zeleno luč. Sledil je dolg proces testiranj, nov medij zahteva tudi nov pristop, novo razmišljanje. Ob meni je nešteto ur z mano potrpežljivo preživel direktor fotografije Darko Herič, s katerim sva se poglobila v vsak detajl svetlobe, kontrasta in materiala.
Ko smo bili poleti 2024 končno pripravljeni, je narava rekla drugače, prevroče za kostume, premočno sonce, plesalci izžeti že po prvem dnevu. Snemanje smo premaknili na deževni september, kjer smo pa čakali na sonce, ki ga ni in ni bilo. Vmes pa smo posneli še en spot “Mir” kot vmesni ustvarjalni odmik. Tudi tisti v posebni tehniki, tokrat z UV-svetlobo.
In letos, preden so poletne temperature znova zaostrile pogoje, smo se vrnili na osnovno idejo, zgodbo o odnosih. Takih, ki se začnejo z iskrico, nadaljujejo s tišino in pogosto razpadejo zaradi nerazumevanja. Želel sem opozoriti, da v razmerjih pogosto prehitro mislimo, prepočasi čutimo in premalo komuniciramo. Da včasih ne ločimo igre od resnosti. In da je tanka meja med dvorjenjem in konfliktom. A če kaj lahko reši stvari, je to ljubezen.
Prva ideja je bila, da bi naredili nadaljevanje uspešnice Platina v animirani obliki. A ko sem jim predstavil zasnovo in prve teste, smo hitro vedeli: tega se moramo lotiti “zares”. Kamera. Plesalci. Telo. Svetloba. Ritem.
Zakaj plesalci? Ker sem želel stilizirano gibanje, ne tipično koreografijo. Ples ni bil cilj, ampak jezik. Gib telesa kot razmerje med besedami.
In zakaj pink? Ker je to moja barva. Mehka. Drzna. Spregledana. In ravno prav odbita, da te spomni, da ni treba vedno biti resen, da bi povedal nekaj pomembnega.
S tem spotom sem iskreno presenetil samega sebe. Kar ni ravno pogosto. Nisem človek, ki bi si zlahka čestital, vedno vidim, kaj bi lahko bilo še bolje. Tokrat pa čutim, da smo ujeli nekaj posebnega. Nekaj, kar presega estetiko. In zato sem hvaležen celotni ekipi, ki je verjela v to vizijo.
Ker je bil Darko Herič zaseden s snemanjem serije, je vlogo direktorja fotografije prevzel Vladan Janković, ki je moral z menoj ponoviti vse teste in se sam prepričati o vsem, kar sva z Darkom že preizkusila.
Hvala Siddharti, ker mi vedno pustijo ustvarjalno svobodo. Hvala ekipi, ki je prestavljala meje. In hvala vsem, ki znate videti zgodbo tudi takrat, ko pride iz nevidnega spektra svetlobe.”